EVSİD: Yeni dönem hedefimiz sürdürülebilir ihracat

EVSİD: Yeni dönem hedefimiz sürdürülebilir ihracat

2020’yi 2,5 milyar dolarla kapattı, Latin Amerika’yı ‘Yeni Nesil Ticaret’te üs belirledi

Geçtiğimiz yılı 2,5 milyar dolar ihracatla kapatan ev ve mutfak eşyaları sektörü 2021 ve
sonrası için Latin Amerika çıkarması yapmaya hazırlanıyor. Ev ve Mutfak Eşyaları
Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Başkanı Burak Önder, “Türkiye, ev ve
mutfak eşyaları sektörü özelinde dünyanın en büyük 7’nci ihracatçısı konumunda.
Hedefimiz sürdürülebilir ihracatı artırmak. Bu kapsamda Latin Amerika pazarı 2021 ve
sonrası için kritik önem arz ediyor.” dedi.

Türkiye’nin toplam ihracatına aralıksız katkı veren ev ve mutfak eşyaları sektörü yeni dünya
düzeninde sürdürülebilir ihracatı kalıcı kılmak için çalışmalarını başlattı. Pandemi yılını 2 milyar
554 milyon dolar ihracatla kapatan sektör, mevcut pazarlardaki konumunu güçlendirirken,
alternatif ihracat pazarlarını keşfetmeye devam ediyor. Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve
İhracatçıları Derneği (EVSİD) Başkanı Burak Önder, Latin Amerika pazarının 2021 ve sonrası
için sektör açısından kritik önem arz ettiğini ifade etti.

“HEDEF DÜNYADA İLK 5”

Sektör ihracatının 2015-2020 yılları arasında yüzde 14 oranında arttığına dikkati çeken EVSİD
Başkanı, “Üretim ve ihracat odaklı çalışan sektörümüzün hedefleri 2021 ve sonrası için daha
büyük. Halen global ölçekte 7’nci büyük ihracatçı olan Türkiye’yi ilk etapta ilk 5’e sokmak için
EVSİD tüm pazarlama unsurlarını kullanarak sürdürülebilir bir ihracat artışı hedefliyor. Bunun
ilk adımı olarak da pandemi döneminde uluslararası fuarların bazılarının iptal edilmesi üzerine
hızlı davranarak Online B2B etkinliklerine ağırlık veriyoruz.” dedi.

LATİN AMERİKA’YA İHRACAT YÜZDE 61 ORANINDA ARTTI

Burak Önder, Latin Amerika pazarı ile ilgili detaylı bilgileri şu cümlelerle aktardı: “İlk hedef
olarak Latin Amerika ülkelerini seçmemizin altındaki ana gerekçe EVSİD tarafından bölge
ülkelerine yönelik pandemi öncesinde gerçekleştirilen faaliyetler sonrası edinilen başarı. Latin
Amerika ülkeleri, dünya ev ve mutfak eşyaları ithalatının yüzde 5’ini oluştururken Türkiye’nin
sektör ihracatından aldığı pay sadece yüzde 1,8. Bununla birlikte son 5 yıllık dönemde
gerçekleştirilen faaliyetler meyvesini vermeye de başlamış durumda. Sektör ihracatı 2015-2020
döneminde yüzde 14 büyürken Latin Amerika ülkelerine ihracatımız yüzde 61 oranında arttı.
Ülkeler bazında ele alırsak Panama’ya sektör ihracatımız son 5 yıllık dönemde yüzde 230,
Kolombiya’ya yüzde 120, Ekvator’a ise yüzde 358 oranında artmış durumda. Eski normalde
yakaladığımız bu ivmeyi yeni dönemde dijital pazarlamanın da avantajlarını kullanarak
sürdürmek istiyoruz.”

TALEPTE ARTIŞ OLUNCA KONTENJAN ARTIŞINA GİDİLDİ

EVSİD’in sanal ticaret heyetleri ve dijital pazarlama alanında ciddi tecrübe sahibi olduğunun
altını çizen Önder, “Bu durum bizleri mutlu ediyor. 22-26 Şubat tarihleri arasında Latin Amerika
ülkeleri ile toplam 5 gün sürecek ikili iş görüşmeleri sonucunda yaklaşık 10 ülkeden potansiyel
alıcılarla online ortamda görüşmeler gerçekleştireceğiz. Etkinlik için ilk etapta 20 firmalık bir
kontenjan vardı ancak gelen yoğun talep karşısında bu sayıyı 25’e çıkarmak durumunda kaldık.”
dedi.